Кауфман Кауфман
Біографія Про ВлодКауфмана Виставки та проекти Акції, виставки Преса Відео

Мистецьке Об'єднання Дзига

ПРЕСА

Мінливість постійного часу

 

(ПОСТУП 29 січня 2000 р.)

 

Надзвичайно знаний, цікавий, різноманітний львівський художник Володимир Кауфман зробив львів’янам чудовий подарунок до зимових свят: нову акцію-виставку, яка відкрилася 31 грудня, в останній день 1999 року.

Але подарунок цей має стати не лише приємним, а й довготривалим, адже рік 2000 вже розписаний художником “поакційно” і має стати роком “видива у трьох акціях”: 31.12.99-23.01.00 – акція 1 “Час-константа”, 10.03.00-26.03.00 – акція 2 “З других рук” (Second hand), 01.09.00-17.09.00 – акція 3 “Лапання часу”.

Таким чином, для обдарованих глядачів усе лише починається. Загальновідомо, що очікування подарунка не менш приємне, ніж його отримання. Так що маємо на дворі 2000 рік і чекаємо його “влодкауфманівського” заповнення.

Вже  мали першу частину видива, у якому його автор робив ніщо інше, як бавився з часом. Зупинити прекрасну мить намагався ще класик, а от зупинити мить будь-яку просто тому, що вона – час, Кауфман вирішив за допомогою самого нещадного часу.

Час – невтомний руйнівник, і зупинити цей фатальний perpetuum mobile не здатен ніхто. Проте можна плисти разом із часом, перетворивши його біг на власний перформенс, як це робить не менш невтомний фіксатор Кауфман.

Кауфман уже перетворював у художній об’єкт, у статистів перформенсу своїх глядачів, а також коней, баранів та інших братів менших. Тепер він робить об’єктом час. І Кауфману все одно, що час неможливо побачити. Як майстер візуального мистецтва він робить час видимим. Фарба крапає на полотно, як дощові краплини, і з них утворюються видива, а нерухоме полотно стає мінливим, як сам час.

Кауфман не бажає віддавати часу навіть дещицю влади і сам втручається в експозицію, щоденно міняючи її, таким чином не дозволяючи часу втрутитись і залишаючи його константою. А потім він оповиває її білим кольором, роблячи паузу, і знову творить поперед часу.

У першій акції він сперечається з постійністю часу, створюючи дзеркальне відображення об’єктів у самих собі, ніби зіштовхуючи чолом мить теперішню та мить наступну, завтрашню та теперішню.

На наступних акціях час має далі робити актором Кауфмана: у другій акції він стане вторинним продуктом, а в третій мають демонструватися прилади, якими людство намагалося спіймати час. Механічні прилади можуть лише повідомити про його стан, а от фіксатор Кауфман віднайшов засіб і час теж трансформувати у категорію художню. Тож у нього є фарба, пензлі, полотно, об’єкт та час. І робить він з ним те, що вважає за потрібне.
Переважно ситуація складається таким чином: художник бачить у реальності об’єкт і малює його. Тут усе складається інакше: художник малює об’єкт, а потім той об’єкт виникає поза картиною. Час можна не лише зупинити, а й пустити назад. Навіть цифри на датах акцій ніби рухаються у зворотному напрямку: 99-00. А далі? Певно, наступні акції.

 

Катерина СЛІПІЧЕНКО

http://postup.brama.com/000129/pp17_8.html